در دنیای دیجیتال هر سازمانی جهت پاسخگویی مناسب به محیط فزاینده بازار دیجیتال تغییراتی را در خود ایجاد میکند. یکی از این تغییراتی که در بسیاری از سازمانها دیده میشود، ورود مدگرایانه فناوری های تحول آفرین بدون در نظر گرفتن تحلیلهای هزینه فایده و کارایی آن است. اما منظور از سازمان دیجیتال، تنها سازمانهایی نیستند که مانند غولهای فناوری به صورت دیجیتالی متولد شدهاند، بلکه تمام سازمانهایی که اقتضائات عصر دیجیتال را رعایت میکنند، در مسیر سازمان دیجیتال قدم برداشتهاند؛ سازمان دیجیتال به حساب میآیند.